Audi Q3 – Το οδηγούμε στη χώρα μας

Audi Q3 – Το οδηγούμε στη χώρα μας

Όταν έχεις ένα μοντέλο το οποίο έχει διαγράψει μία εξαιρετική εμπορική πορεία όντας το πλέον καλοπουλημένο σου, όπως είναι το Q3 για την Audi και έρχεται η στιγμή να το αντικαταστήσεις, αντιλαμβάνεστε πως τα πράγματα είναι σοβαρά και δύσκολα. Ωστόσο η Audi, η οποία τον τελευταίο καιρό δείχνει πραγματικά αναγεννημένη παρουσιάζοντας το ένα καινούριο μοντέλο πίσω από το άλλο, είναι δεδομένο ότι είχε τον τρόπο να κάνει την Τρίτη γενιά του Q3 πιο εντυπωσιακή από κάθε άλλη φορά. Εμείς βρεθήκαμε στη Πανελλήνια παρουσίαση του, το οδηγήσαμε για κάποια χιλιόμετρα και προφανώς ανυπομονούμε για την πλήρη και αναλυτική δοκιμή του.

Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι, η Audi ήθελε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα ξεχώριζε όχι μόνο από το μοντέλο που θα αντικαθιστούσε, αλλά συνολικά στη κατηγορία. Και η αλήθεια είναι πως τα κατάφερε σε πολύ μεγάλο βαθμό. Καταρχήν να πούμε πως η νέα γενιά του Q3, η οποία θα είναι διαθέσιμη τόσο σε SUV όσο και σε Sportback εκδοχή, έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, με το μήκος της να διαμορφώνεται πλέον στα 4,531 μέτρα το πλάτος στα 1,859 μέτρα, το ύψος στα 1,588 μέτρα. (με Sportback αμάξωμα μειώνεται κατά 4 εκ. και με plug-in υβριδικό σύστημα αυξάνεται 1 εκ.) και το μεταξόνιο στα 2,681 μέτρα, ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 19,9 εκ.

Το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου  ξεχωρίζει με τη χαρακτηριστική φαρδιά κάθετη μάσκα Singleframe, ενώ οι Digital Matrix LED προβολείς με micro-LED κυριολεκτικά φωτίζουν την όψη του Q3 εξασφαλίζοντας υψηλή φωτεινότητα και δυνατότητα ψηφιακών λειτουργιών καθοδήγησης στο δρόμο. Η επιλογή της τοποθέτησης των φώτων πορείας ωστόσο στις γωνίες του εμπρός μέρους, θα απαιτούν μία έξτρα προσοχή από τον οδηγό κατά τη διαδικασία του παρκαρίσματος – ξεπαρκαρίσματος. Στο πίσω τμήμα συναντάμε Digital OLED φώτα και φωτιζόμενο το έμβλημα με τους τέσσερις ενωμένους κύκλους.  Χαμηλότερα βρίσκεται μια ξεχωριστή φωτεινή λωρίδα LED  και τα κάθετα φώτα των φρένων. Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι φοράει ζάντες 17 έως και 20 ιντσών. Με το Sportback αμάξωμα αποκτά coupe αισθητική, καθώς η οροφή είναι χαμηλότερη κατά 29 χλστ., δημιουργώντας μια πιο σπορ και αεροδυναμική σιλουέτα.

Στο εσωτερικό του νέου Q3 η ποιότητα των υλικών είναι η αναμενόμενη από ένα Audi, ενώ το ίδιο ισχύει και για το επίπεδο τεχνολογίας. Σε ένα ενιαίο κυρτό πάνελ βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 11,9 ιντσών και η κεντρική οθόνη αφής 12,8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων (MMI Navigation Plus), ενώ προαιρετικό είναι το head-up display. Η νέα μονάδα χειριστηρίων πάνω από το τιμόνι εισάγει δύο μοχλούς, έναν για επιλογή σχέσεων και έναν για φώτα/υαλοκαθαριστήρες, απελευθερώνοντας με τη διάταξη αυτή αποθηκευτικό χώρο στην κεντρική κονσόλα, με την αισθητική του ωστόσο να θέλει λίγο χρόνο εξοικείωσης. Στα highlights περιλαμβάνεται επίσης το ηχοσύστημα SONOS με 12 ηχεία και subwoofer (420W), ενώ τα τέσσερα προφίλ (neutral, concert, lounge, podcast) προσαρμόζουν το χαρακτήρα του ήχου στην περίσταση. Ο κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός με έως 30 χρώματα και δυναμικά μοτίβα στα πάνελ των θυρών δημιουργεί ένα μοναδικό σκηνικό, ειδικά στις νυχτερινές διαδρομές.

Οι χώροι για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών ικανοποιούν, όμως το κεντρικό υπερυψωμένο δάπεδο θα δυσκολέψει λίγο το μεσαίο επιβάτη. Πόντους στην πρακτικότητα προσφέρουν τα συρόμενα πίσω καθίσματα, αυξομειώνοντας ανάλογα με τις ανάγκες τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 488 λίτρα (375 λίτρα στο e-hybrid)  έως 575 λίτρα, ενώ ρυθμιζόμενη είναι και η κλίση στις πλάτες των καθισμάτων. Με πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, διαμορφώνεται ένας επίπεδος χώρος έως 1.386 λίτρα (1.293 λίτρα στο e-hybrid), ενώ το Sportback φτάνει έως 1.289 λίτρα (1.196 λίτρα στο e-hybrid). Στον τομέα των μηχανικών συνόλων, οι άνθρωποι της Audi έδειξαν πως είναι σωστά διαβασμένοι, καθώς το νέο Q3 είναι διαθέσιμο με έναν κινητήρα βενζίνης 1.5 TFSI με 150 ίππους με ήπια υβριδικό σύστημα και λειτουργία απενεργοποίησης των κυλίνδρων για μείωση της κατανάλωσης. Είναι επίσης διαθέσιμο με έναν δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου TDI με 150 ίππους καθώς και με ένα plug-in υβριδικό σύστημα. Αυτό αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.5 TFSI evo2, ηλεκτροκινητήρα 85 kW (116 ίπποι) και αυτόματο κιβώτιο S tronic 6 σχέσεων.

Συνδυαστικά το Q3 e-hybrid παράγει 272 ίππους και 400 Nm ροπής. Η μπαταρία υψηλής τάσης με μικτή και καθαρή χωρητικότητα 25,7 kWh και 19,7 kWh αντίστοιχα, υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 120 χλμ., ενώ η συνδυαστική αυτονομία ξεπερνά τα 900 χλμ. Υποστηρίζει φόρτιση DC έως 50 kW (10–80% σε λιγότερο από 30 λεπτά) και AC έως 11 kW (τριφασικό). Ο οδηγός του Q3 μπορεί να επιλέξει EV (αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μέγιστη ταχύτητα τα 140 χλμ./ώρα), Hybrid Auto (έξυπνη συνεργασία θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα) και Battery Hold (διατήρηση φόρτισης για χρήση αργότερα). Σημαντικό είναι το γεγονός πως οι ρύποι εδώ βρίσκονται κάτω από τα 50 γρ./χλμ. κάτι που σημαίνει πως το φορολογικό όφελος για τους εταιρικούς χρήστες εξακολουθεί να υπάρχει. Όλες οι παραπάνω εκδόσεις μεταφέρουν την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, ενώ την Άνοιξη του 2026 θα υπάρξει και μία τετρακίνητη (quattro) έκδοση με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης.

Μια πρώτη οδηγική αίσθηση γεύση από το νέο Q3 πήραμε σε μια σύντομη διαδρομή από τη Γλυφάδα μέχρι περίπου το Λαύριο. Στη διάθεση μας είχαμε το βενζινοκίνητο Q3 με τον 1.5 TFSI των 150 ίππων, ο οποίος για ακόμα μια φορά απέδειξε τη δύναμη του (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δευτ.-μέγιστη ταχύτητα 209 χλμ./ώρα), αλλά και πόσο ταιριαστό δίδυμο είναι με το αυτόματο κιβώτιο s-tronic. Μόνο κατά τη διάρκεια της έντονης επιτάχυνσης ο ήχος του κινητήρα γίνεται λίγο πιο έντονος από αυτό που θα περίμενες, ενώ είναι σαφές πως πλαίσιο και ανάρτηση είναι σε θέση να διαχειριστούν με ευκολία σαφώς πιο ισχυρά μηχανικά σύνολα.

Αισθητή είναι η βελτίωση στο σύστημα διεύθυνσης, με το τιμόνι να παρέχει ακρίβεια και σωστό βάρος, ενώ στις στροφές το στιβαρό αμάξωμα δε «λύγιζε» εύκολα στα λιμανάκια της Βουλιαγμένης, με τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση να συμβάλει προς αυτήν την κατεύθυνση και τα φρένα να εμπνέουν διαρκώς εμπιστοσύνη. Περισσότερα όμως θα έχουμε να πούμε στην αναλυτική δοκιμή του νέου Q3. Τέλος οι τιμές του νέου Audi Q3 διαμορφώνονται ως εξής:

Prev Post Η Κίνα βάζει φρένο στις εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων!
Next Post 9 στα 10 καλύτερα κινητήρια σύνολα για το 2025 είναι εξηλεκτρισμένα!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook